- Hem
- Systemstöd
Systemstöd
Nedan finner ni länkar och lathundar till de systemstöd som används i MAXIMA
Ärendehantering
Jira används som ärendehanteringsverktyg för projektkommunikation.
Kontakta informationssamordnare för stöd.
Filhantering
Autodesk Construction Cloud (ACC) används som fildelningsverktyg.
Kontakta informationssamordnare för stöd.
Kravhantering
Siemens Polarion används för att dokumentera krav.
Kontakta kravsamordnare för stöd.
Granskningsverktyg
Olika verktyg tillämpas för olika filtyper, t.ex. Bluebeam för PDF-filer, Navisworks för modellfiler.
Kontakta informationssamordnare för stöd.
Modellsamordning
Navisworks används för sammanställa samordningsmodell. ACC kan användas för visa modellen.
Kontakta informationssamordnare för stöd.
Riskhantering
Predict Risk Decisions används för riskhantering.
Kontakta risksamordnare för stöd.
Rapportering i SHEQ
Här rapporterar du händelser och risker inom arbetsmiljö, miljö och kvalitet.
Kontakta arbetsmiljö-, miljö- eller kvalitetssamordnare för stöd.
LÄS DEFINITION AV KVALITETSAVVIKELSER
Definition av kvalitetsavvikelser
En kvalitetsavvikelse är när ett definierat krav inte uppfyllts eller har uppfyllts på ett icke avsett vis, utan att man dessförinnan beslutat om ändring eller avsteg.
- I SHEQ hanteras kvalitetsavvikelser som rör
- Processkvalitet: hur vi jobbar – exempelvis rutiner som inte följts
- Produktkvalitet: systemet vi ska leverera – exempelvis tekniska krav som hanterats felaktigt i projektering eller entreprenad eller fel på beställt material
- Projektkvalitet: Projektens leverans enligt fastställd tid, kostnad och omfattning rapporteras inte i SHEQ utan hanteras enligt programledningens rutiner.
- Fel på utrustning i VA SYDs lokaler, kontorsmöbler eller IT-utrustning ska inte rapporteras i SHEQ, utan rapporteras till funktion HR och Resurs/Säkerhet på MAXIMA och hanteras vidare av VA SYD. Maila resurser.maxima@vasyd.se